Reklama internetowa jest najskuteczniejszÄ… formÄ… reklamy. Niestety nawet dobrze prowadzona internetowa kampania reklamowa nie jest gwarantem sukcesu. Na powodzenie wpÅ‚yw majÄ… również inne czynniki, nie tylko sama reklama, czy dobrze okreÅ›lony target. Ważnym elementem kampanii reklamowej jest strona internetowa, jej wyglÄ…d, intuicyjność nawigacji, ale także sama oferta.
Ciekawy projekt strony i sposób przedstawienia oferty zainteresujÄ… klienta.
Pamiętaj, że projekt strony to jedynie 20 % sukcesu Twojego biznesu - pozostałe 80% to dobrze napisana oferta.
Serwis internetowy ma dwie zasadnicze zalety - nieograniczona ilość miejsca na prezentacjÄ™ i niski koszt jej wytworzenia, dlatego strony www peÅ‚niÄ… gÅ‚ównie funkcjÄ™ informacyjnÄ….
Zarówno materiaÅ‚y drukowane, jak i reklama w innych, niż internet, mediach stajÄ… siÄ™ informacjÄ… wstÄ™pnÄ…. ZawierajÄ… zwykle element identyfikacji wizualnej - najczęściej logotyp i adres www pod którym można uzyskać szczegóÅ‚owe informacje na temat oferty, obejrzeć zdjÄ™cia, prezentacje interaktywne, etc.
Internet daje ogromne możliwość oddziaływania na klienta, znacznie większe niż pozostałe media. Czy naprawdę stać Cię na rezygnację z takiego narzędzia marketingowego?
Opisz i zaprezentuj markę swojego produktu tak, aby wyczerpać temat i nie pozostawić miejsca na dodatkowe pytania, wątpliwości czy nawet wahanie klienta.
Internauta nie musi przeczytać wszystkich zamieszczonych na stronie informacji - przeczyta tylko to co go najbardziej interesuje. OgraniczajÄ…c ilość informacji jakie zamieszczasz na swojej stronie tylko do krótkiego opisu oferty - kierujesz uwagÄ™ internautów na temat Twojego produktu i usÅ‚ug. PamiÄ™taj jednak, że nigdy nie wiesz jak bardzo zainteresowany tematem jest internauta odwiedzajÄ…cy Twój serwis. Niestety nie wiesz także jaka cecha Twojego produktu zadecyduje o sfinalizowaniu sprzedaży. Im wiÄ™cej informacji umieÅ›cisz, tym Å‚atwiej bedzie Twojemu klientowi odnaleźć dokÅ‚adnie to co go zainteresuje w Twoim produkcie czy usÅ‚udze.
Obawiasz siÄ™ zapewne, że zanudzisz internautów tak dużą iloÅ›ciÄ… tekstu. Zastanawiasz siÄ™ czy taki nawaÅ‚ informacji nie zniechÄ™ci go do Twojej strony www.
Twoje obawy byÅ‚yby uzasadnine gdyby na TwojÄ… stronÄ™ wchodziÅ‚y tylko osoby przypadkowe. Osoba, która trafi na TwojÄ… stronÄ™ z wyszukiwarki jest zainteresowana TwojÄ… ofertÄ…,. Dlatego z zainteresowaniem zapozna siÄ™ ze wszystkimi dostÄ™pnymi informacjami. Nie pozbawiaj swojego klienta tych możliwoÅ›ci, jeÅ›li jego potrzeba informacji nie zostanie zaspokojona - bÄ™dzie szukaÅ‚ potrzebnych danych u Twojej konkurencji i prawdopodobnie wÅ‚aÅ›nie tam dokona zakupu.
Pamiętaj także, że serwis www to nie katalog drukowany, klient sam decyduje o tym co i w jakiej kolejności przeczyta. Sam też decyduje o tym czy zapozna się z całą przedstawioną ofertą, czy z jej częścią.
JeÅ›li internauci wchodzÄ…cy na TwojÄ… stronÄ™ z wyszukiwarki i nie zostajÄ… na niej dÅ‚użej niż 20 sekund - zastanów siÄ™ dlaczego.
Pisząc ofertę staraj się nie używać zdań wielokrotnie złożonych. Znacznie bardziej efektywne są zdania pojedyncze. Człowiek zapamiętuje tylko jedną informację z przeczytanego zdania. Przedstawiając ofertę stosuj wypunktowania. Długie akapity powodują, że jednokrotne, szybkie ich przeczytanie nie wystarczy do pełnego zrozumienia zaprezentowanej w nich treści i wynikających z Twojej oferty korzyści.
Nie zapominaj o tym, że:
PamiÄ™taj także o generalnej zasadzie pisania tekstów marketingowych - opisach w stronie czynnej. Czasowniki "być" i "jest" to wrogowie skutecznej reklamy internetowej. Opis w stronie biernej jest statyczny. Klienta nic nie porusz, a wrÄ™cz nuży i usypia. JeÅ›li chcesz coÅ› sprzedać Twoja oferta musi być dynamiczna i prowadzić klienta do najbardziej oczekiwanej reakcji - zakupu produktu.
Wnioski nasuwajÄ… siÄ™ same - znacznie bardziej efektywne sÄ… krótkie, jasne i dosadne akapity napisane w stronie czynnej. WiÄ™ksze partie informacji warto oddzielić nagÅ‚ówkami lub umieÅ›cić je w oddzielnych zakÅ‚adkach.
DÅ‚ugie, skomplikowane zdania, które w zamyÅ›le twórcy, majÄ… robić wrażenie profesjonalizmu. PozbawiajÄ… jednak internautÄ™ poczÄ…tkowego zainteresowania i chÄ™ci poznania Twojej oferty, z którymi wchodziÅ‚ na TwojÄ… stronÄ™.
Nigdy nie zapominaj o tym, że na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki znajduje siÄ™ jeszcze 9 innych linków. Linków do stron Twoich konkurentów.