Strony internetowe przygotowywane są dla użytkowników. Niestety to co ważne dla Twoich klientów może znacznie różnić się od tego co istotne dla wyszukiwarek, dlatego optymalizacja stron jest niezbędna przy procesie pozycjonowania strony.
Działania jakie podejmiemy na tym etapie, to optymalizacja merytoryczna oraz techniczna istniejącego serwisu internetowego.
Optymalizacja merytoryczna
Celem wyszukiwarki jest poinformowanie szukającego o stronach związanych tematycznie z zapytaniem wpisanym przez niego w okno wyszukiwań.
Wyszukiwarki, za najtrafniejsze wyniki wyszukiwania, uznają te strony, w treści których wielokrotnie pojawiają się słowa lub frazy wpisane jako zapytanie. Wyżej w rankingu plasują się te strony, w treści których, wyrażenia wpisane przez Internautę jako zapytanie występują
Istotne jest jednak aby nie przesadzić z nasyceniem tekstu pozycjonowanymi frazami. Witryny przesycone słowami kluczowymi uznane są przez wyszukiwarki za pozycjonowane metodami nieetycznymi.
Przedstawione elementy optymalizacji merytorycznej to tylko najważniejsze zagadnienia. Pełną informację o konieczności optymalizacji merytorycznej otrzymasz w raporcie CSO.